Publikacja wprowadzając nowe wątki do współczesnej teorii pedagogiki pracy może być inspiracją dla doradców zawodowych w pracy z dziećmi i młodzieżą.
Książka składa się z trzech części;
Część 1 poświecona została podstawowym pojęciom pedagogiki pracy, które są ważnymi - zarówno z punktu widzenia edukacji jak i pracy - katedoriami. Do nich, poza pracą wciąż zalicza się zawód o kwalifikacje oraz współcześnie cenione kompetencje.
Część 2 została skoncentrowana na problemach edukacyjnych, które analizują system edukacjiz perspektywy przygotowania człowieka do pracy zawodowej, tj. jego dochodzenia do kwalifikacji zawodowych i ich doskonalenia. Te mogą mieć różne drogi, zależne od ich poziomu - począwszy od pierwszego do piątego - w czym pomocna jest nie tylko edukacja zawodowa,ale i prozawodowa oraz przedzawodowa wraz z wychowaniem przez pracę.
Część 3 ma charakter badawczy skoncentrowany na obu problemach badawczych niniejszej publikacji tj. edukacji przugotowującej człowieka do edukacji oraz samej pracy zawodowej.
(Barbara Baraniak z Wprowadzenia, s.14)
Szczegóły na stronie www.wydawnictwo.uksw.edu.pl