Badania prowadzone w ramach projektu Europejskiego Funduszu Społecznego „Opracowanie i udostępnienie spójnego pakietu narzędzi diagnostycznych i materiałów dydaktycznych wspomagających proces rozpoznawania predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów” realizowanego przez Krakowską Akademię im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w latach 2009 – 2011 służą standaryzacji narzędzi diagnostycznych, powstających w ramach projektu.
Badania podzielone są na dwa etapy, na które składają się:
- Badania pilotażowe.
- Badania właściwe.
Badania pilotażowe przeprowadzone zostaną w województwie małopolskim. Badaniami jednym narzędziem objętych zostanie ogółem około 400 uczniów. Badania właściwe zostaną przeprowadzone na terenie całej Polski. Badaniami jednym narzędziem objętych zostanie ogółem około 4.000 uczniów.
Grupa badana:
W każdym województwie przebadani zostaną uczniowie z 3 typów szkół:
- szkół podstawowych (łącznie w badaniach weźmie udział około 48 szkół);
- szkół gimnazjalnych (łącznie w badaniach weźmie udział około 48 szkół);
- szkół licealnych (łącznie w badaniach weźmie udział około 32 szkół).
W badaniach uwzględniono podział na obszary wielkomiejskie (miasta wojewódzkie), obszary miejskie (powyżej 10 tys. do 100 tys. mieszkańców) oraz obszary wiejskie z małymi miasteczkami (do 10 tys. mieszkańców).
Za życzliwość i wsparcie ze strony wszystkich osób współpracujących z Krakowską Akademią im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego w ramach badań wyrażamy serdeczne podziękowania
Zespół Badawczy
dr Jolanta Pułka
dr Barbara Ostafińska – Molik
dr Szymon Czapliński