Opracowanie i udostępnienie spójnego pakietu narzędzi diagnostycznych i materiałów dydaktycznych wspomagających proces rozpoznawania predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów
Celem głównym projektu jest wspieranie procesu rozpoznawania predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów poprzez opracowanie spójnego pakietu wystandaryzowanych narzędzi diagnostycznych i materiałów metodyczno-informacyjnych wspomagających ten proces.
Cele szczegółowe
- Rozwój umiejętności rozpoznawania własnych predyspozycji, uzdolnień i zainteresowań uczniów poprzez wyposażenie w pakiet narzędzi do samobadania i oceny zewnętrznej.
- Wzrost umiejętności poszukiwania i selekcjonowania informacji wspomagających wybór zawodu poprzez dostarczenie materiałów metodyczno-informacyjnych odbiorcom projektu.
- Poprawa dostępności do materiałów metodyczno-informacyjnych i narzędzi diagnostycznych dla odbiorców projektu.
Projekt skierowany jest do następujących grup odbiorców:
- Uczniowie różnych typów szkół (szkoły podstawowe, gimnazjalne, ponadgimnazjalne) oraz ich rodzice.
- Nauczyciele, pedagodzy i doradcy zawodowi.
- Odbiorcy instytucjonalni: instytucje oświatowe prowadzące doradztwo edukacyjno-zawodowe, szkoły i placówki oświatowe, poradnie psychologiczno-pedagogiczne.
Opracowanie narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych.
Na koncepcję pakietu narzędzi składają się dwa moduły -A i B. Moduły te zakładają stworzenie spójnych i kompleksowych narzędzi łączących w sobie różne rodzaje metod i technik badawczych oraz stworzenie narzędzi diagnostycznych i materiałów metodycznych, wspomagających proces rozpoznawania predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów, zawierających klasyczne wersje drukowane (papier-ołówek) i dodatkowo wzbogacone o komponent multimedialnych programów komputerowych wykorzystujących nowoczesne technologie komputerowe.
Moduł A
Projekt przyczyni się do:
- zwiększenia świadomości uczniów dokonujących wyboru ścieżek edukacyjnych i zawodowych,
- lepszego przygotowania uczniów do dokonywania wyborów edukacyjnych i zawodowych,
- wzbogacenia warsztatu pracy doradców zawodowych i nauczycieli o nowe narzędzia diagnostyczne i materiały metodyczne wspomagające proces rozpoznawania predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów,
- zwiększenia dostępności do narzędzi i materiałów metodycznych/statystyki wortalu internetowego.